Dla abonenta

Dokumenty do pobrania

Pytania i odpowiedzi (FAQ)

Program do pomocy zdalnej pobierz.

Jak wygląda instalacja ?

Każda instalacja kliencka zakończona jest gniazdkiem abonenckim posiadającym złącze do podłączenia krótkiego kabla światłowodowego do routera. Prosimy samodzielnie nie otwierać puszki klienckiej, gdyż nieosłonięte włókno światłowodu jest bardzo delikatne i można łatwo je uszkodzić. Jeśli zajdzie potrzeba chwilowego rozłączenia kabla światłowodowego prosimy nie zabrudzić końcówki lub gniazda w routerze.

Jak długo trwa instalacja ?

Instalacja łącza światłowodowego trwa zazwyczaj około 2 godzin i przebiega w dwóch etapach. Podłączenie kabla światłowodowego do budynku i zaspawanie abonenckiej puszki przyłączeniowej. Kolejnym etapem jest podłączenie routera, konfiguracja komputerów klienta do pracy w nowej sieci oraz podpisanie umowy.

Czy trzeba mieć specjalny router ?

Tak, dla połączenia światłowodowego wymagany jest specjalny router (kablowy lub bezprzewodowy). Router kablowy to inaczej adapter, który pozwala przejść ze złącza światłowodowego na złącze LAN – pozwala to na podłączenie kabla internetowego bezpośrednio do karty sieciowej lub swojego, już posiadanego routera. Wszystkie routery bezprzewodowe mają 4 porty LAN, wbudowane Wifi z dwoma zakresami pracy (2.4GHz i 5GHz), 1 port telefoniczny oraz umożliwiają podłączenie telewizji IP (IPTV) Jambox. Router światłowodowy jest naszą własnością i nie musisz martwić się o serwis lub wymianę. W wypadku problemu z jego działaniem nasz serwis wymieni go na inny.

Czy gwarantujecie szybkość i zasięg po WiFi ?

W czasach gdy prędkość połączenia z Internetem sięga kilkuset megabitów na sekundę kluczową sprawę odgrywa szybki i sprawny komputer. Prędkości dostępu do sieci Internet oferowane przez naszą firmę są realne do osiągnięcia poprzez połączenie kablowe pomiędzy routerem a komputerem. Ze względu na specyfikę sieci WIFI (tłumienie przez ściany i zakłócenia) nie gwarantujmy prędkości podczas połączenia poprzez sieć WIFI z routerem. W razie wątpliwości prosimy przetestować swoje połączenie z Internetem np. poprzez wykonanie testu na stronie pro.speedtest.pl. Prosimy pamiętać, iż podczas wykonywania testu komputer musi być sprawny, wydajny, bez wirusów i ściągania w tle filmów lub muzyki, gdyż tylko taki test będzie wiarygodny.

Co zrobić w momencie zauważenia usterki ?

Jeśli wyniki testu odbiegają od zapisu w umowie prosimy o kontakt z naszym serwisem. Wykonamy pomiary i testy, włącznie z przyjazdem do Państwa z naszym sprzętem testowym, aby sprawdzić i odszukać przyczynę usterki. Dokładamy wszelkich starań, aby nasz klient był zadowolony z naszych usług.  Połączenie światłowodowe to najbardziej niezawodne i stałe połączenie bezpośrednio z naszym serwerem.

Jaki jest zasięg WiFi ?

Dla waszego zdrowia i bezpieczeństwa nasze routery posiadają wbudowaną funkcję WiFi 2,4GHz i 5GHz a/b/g/n zgodną z normami Unii Europejskiej. Jeśli zasięg z WiFi nie jest wystarczający nie stosujemy „mocniejszych routerów”, „anten gigantów” oraz innych „trików” tylko zawsze sugerujemy zastosowanie kolejnego routera bądź urządzenia typu Acces Point na piętrze lub w miejscu gdzie sygnał zaczyna spadać. Jest to najbezpieczniejsze rozwiązanie gwarantujące poprawienie zasięgu przy zachowaniu bezpieczeństwa i prędkości transferu.

Z jakich usług telefonicznych można korzystać?

We współpracy z firmą Halonet stworzyliśmy możliwość korzystania z telefou w technologii VoIP. Aby móc korzystać z takiego rozwiązania, wystarczy zgłosić się do naszego Biura Obsługi Klienta – pomożemy założyć konto telefoniczne. Utrzymanie telefonu to koszt 1 zł/rok. Z telefonu można korzystać na zasadzie pre-paid czyli przedpłaty. Środki wpłacone w ten sposób na konto telefoniczne nigdy nie przepadają. Dzięki temu mamy możliwość korzystania z telefonu stacjonarnego w bardzo niskiej cenie. Więcej szczegółów dostępnych jest pod adresem www.halonet.pl